دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، دانشکده پرستاری مامایی، مرکز تحقیقات مراقبت پرستاری در بیماریهای مزمن، اهواز، ایران
چکیده: (110 مشاهده)
مقدمه: یادگیری کلید ورود به جامعه دانش محور و موضوع اصلی هر نوع آموزش است. این مطالعه با هدف بررسی ارتباط بین یادگیری خودراهبر و موفقیت تحصیلی در دانشجویان پرستاری مقطع کارشناسی در دانشگاه علوم پزشکی اهواز انجام شده است. روش بررسی: این مطالعه تحلیلی مقطعی بر روی 230 نفر از دانشجویان پرستاری انجام شد. دانشجویان به روش تصادفی انتخاب شدند. ابزار گردآوری دادهها پرسشنامه یادگیری خود راهبر فیشر بود. یافتهها: یافتهها نشان داد که بین میزان یادگیری خود راهبر و موفقیت تحصیلی دانشجویان رابطه وجود ندارد. اما بین خود مدیریتی و موفقیت تحصیلی رابطه مثبت و معناداری وجود دارد(05/0>p). بحث و نتیجهگیری: یادگیری خودراهبر نمیتواند پیشبینی کننده موفقیت تحصیلی در دانشجویان پرستاری باشد.
Larki F, Molavynejad S, Momeni A, Fathi M. The relationship between self-directed learning and academic success in nursing students of Ahvaz Jondishapur
University of Medical Sciences. EBNESINA. 2021; 22 (4) :85-88 URL: http://ebnesina.ajaums.ac.ir/article-1-852-fa.html
لرکی فائزه، مولوینژاد شهرام، مؤمنی علیرضا، فتحی مژده. ارتباط بین یادگیری خودراهبر و موفقیت تحصیلی در دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز. ابن سينا. 1399; 22 (4) :85-88