:: دوره 22، شماره 4 - ( زمستان 1399 ) ::
جلد 22 شماره 4 صفحات 88-85 برگشت به فهرست نسخه ها
ارتباط بین یادگیری خودراهبر و موفقیت تحصیلی در دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز
فائزه لرکی ، شهرام مولوی‌نژاد ، علیرضا مؤمنی ، مژده فتحی
دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، دانشکده پرستاری مامایی، مرکز تحقیقات مراقبت پرستاری در بیماریهای مزمن، اهواز، ایران
چکیده:   (1534 مشاهده)
مقدمه: یادگیری کلید ورود به جامعه دانش محور و موضوع اصلی هر نوع آموزش است. این مطالعه با هدف بررسی ارتباط بین یادگیری خودراهبر و موفقیت تحصیلی در دانشجویان پرستاری مقطع کارشناسی در دانشگاه علوم پزشکی اهواز انجام شده است.
روش بررسی: این مطالعه تحلیلی مقطعی بر روی 230 نفر از دانشجویان پرستاری انجام شد. دانشجویان به روش تصادفی انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده‌ها پرسشنامه یادگیری خود راهبر فیشر بود.
یافته‌ها: یافته‌ها نشان داد که بین میزان یادگیری خود راهبر و موفقیت تحصیلی دانشجویان رابطه وجود ندارد. اما بین خود مدیریتی و موفقیت تحصیلی رابطه مثبت و معناداری وجود دارد (05/0>p).
بحث و نتیجه‌گیری: یادگیری خودراهبر نمی‌تواند پیش‌بینی کننده موفقیت تحصیلی در دانشجویان پرستاری باشد.
واژه‌های کلیدی: موفقیت تحصیلی، یادگیری خود راهبر، دانشجویان پرستاری
متن کامل [PDF 582 kb]   (761 دریافت)    
نوع مطالعه: تحقیقی |
دریافت: 1398/12/6 | پذیرش: 1399/10/20 | انتشار: 1399/12/12



XML   English Abstract   Print



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 22، شماره 4 - ( زمستان 1399 ) برگشت به فهرست نسخه ها