:: دوره 14، شماره 1 و 2 - ( بهار , تابستان 1390 ) ::
جلد 14 شماره 1 و 2 صفحات 68-61 برگشت به فهرست نسخه ها
آموزش مهارت های مدیریتی پرستاری با روش بحث گروهی، گامی به سوی ارتقاء کیفیت مراقبت های بالینی
لیدا محسن پور ، نسرین جعفری گلستان
چکیده:   (12025 مشاهده)
مقدمه: مدیریت یک مفهوم بسیار مهم در پرستاری است. توانمندسازی مهارت های مدیران پرستاری از طریق آموزش صورت می گیرد. افزایش مهارت های مدیران پرستاری موجب افزایش رضایتمندی پرستاران و افزایش کارآیی آنان شده و ارتقای کیفیت مراقبت های پرستاری را به دنبال خواهد داشت. یادگیری با روش بحث گروهی از منابع تقویت کننده تفکر انتقادی است. هدف این مقاله بیان اهمیت آموزش مدیران پرستاری با روش بحث گروهی و نقش آن در ارتقای کیفیت مراقبت پرستاری است.
روش بررسی: مقاله حاضر مروری بوده که در تهیه آن از مطالعات کتابخانه ای و نیز تجارب پژوهشگر در یکی از بیمارستان های ارتش استفاده گردیده است.
یافته ها: یافته های این مقاله بیانگر این موضوع است که آموزش مهارت های مدیران پرستاری از ضروریات بوده و یک موضوع کلیدی در پرستاری می باشد که خود می تواند موجب ارتقای کیفیت مراقبت های پرستاری گردد.
بحث و نتیجه گیری: آن گروه از مدیران پرستاری که از مهارت های کافی مدیریتی برخوردار نمی باشند موجب نابسامانی در سازمان شده که کاهش رضایت شغلی و همانا کاهش کارآیی کارکنان را به دنبال خواهد داشت. تحقیقات نشان داده است که بین رضایت شغلی پرستاران و ارایه کیفیت مراقبت پرستاری رابطه معناداری وجود دارد بنابراین به نظر می آید آموزش مدیران پرستاری می تواند گامی مؤثر در جهت بهبود مراقبت های بالینی گردد.
واژه‌های کلیدی: مهارت های مدیریتی، بحث گروهی، مراقبت های بالینی
متن کامل [PDF 154 kb]   (3513 دریافت)    
نوع مطالعه: تحقیقی |
دریافت: 1391/3/3 | پذیرش: 1393/3/13 | انتشار: 1393/3/13


XML   English Abstract   Print



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 14، شماره 1 و 2 - ( بهار , تابستان 1390 ) برگشت به فهرست نسخه ها