تجدیدنظرخواهی و شکایات
۱- اعتراض به رد
اگر میخواهید از سردبیر یا هیئت تحریریه بخواهید که رد یک مقاله را دوباره بررسی کنند، در وهله اول باید از طریق دستورالعملهای موجود در وبسایت مجله با سردبیر تماس بگیرید. این موارد، درخواست تجدیدنظر محسوب میشوند که طبق سیاست، باید در اولویت دوم حجم کار عادی قرار گیرند. در عمل، این بدان معناست که تصمیمگیری در مورد درخواستهای تجدیدنظر اغلب چندین هفته طول میکشد. فقط یکبار درخواست تجدیدنظر برای هر مقاله مجاز است. تصمیمات نهایی در مورد درخواستهای تجدیدنظر توسط اعضای هیئت تحریریه که مقاله را بررسی میکند یا سردبیر گرفته خواهد شد. به طور کلی، درخواست تجدیدنظر در مورد تصمیم رد یک مقاله فقط در صورتی بررسی میشود که:
- نویسندگان میتوانند نشان دهند که خطایی که تصمیم نهایی را تعیین کرده است، توسط داور یا ویراستاران در طول بررسی صورت گرفته است.
یا
- اگر دادههای مهم اضافی قابل ارائه باشند
یا
- اگر بتوان مورد قانعکنندهای از جانبداری در این فرآیند را نشان داد.
نویسندگانی که مایل به اعتراض به تصمیم هیئت تحریریه هستند، باید با تماس با دفتر تحریریه مجله، نامه رسمی اعتراض خود را به مجله ارسال کنند. شماره پیگیری نسخه خطی را در قسمت موضوع ایمیل و نامه اعتراض درج کنند. در صورت موفقیتآمیز بودن اعتراض، به نویسندگان دستورالعملهایی در مورد نحوه ادامه کار داده خواهد شد. اگر اعتراضی نیاز به بررسی بیشتر داشته باشد، سردبیر ممکن است پاسخ نویسندگان و مقاله اصلاحشده را برای بررسی بیشتر ارسال کند.
۲- شکایات
نویسندگانی که مایل به تجدیدنظرخواهی در مورد تصمیم مربوط به مقاله خود هستند، میتوانند ظرف ۱۵ روز از ابلاغ تصمیم، با ارسال ایمیل به سردبیر، این کار را انجام دهند. در چنین مواردی، نامهای حاوی دلایل تجدیدنظرخواهی و همچنین پاسخ کامل به نظرات داوران، در صورت مرتبط بودن، باید به سردبیر ارائه شود. در صورت لزوم، مقاله برای داور دیگری که قبلاً مقاله را ارزیابی نکرده است، ارسال میشود. نظرات داوران، همراه با هرگونه مکاتبات بعدی سردبیر، توسط سردبیر ارزیابی خواهد شد. تصمیم سردبیر نهایی خواهد بود. شکایات مربوط به فرآیندهای داوری یا اخلاق انتشار در وهله اول توسط سردبیر رسیدگی میشود. اگر سردبیر موضوع شکایت است، لطفاً از طریق ایمیل به آدرس ebnesinajournal yahoo.com با تیم مدیریت تحریریه و انتشارات تماس بگیرید.
برای شکایات مربوط به فرآیندها، مانند زمان صرف شده برای بررسی، سردبیر نگرانیهای شاکی را بررسی و به آنها پاسخ خواهد داد. این بازخورد به افراد مربوطه ارائه خواهد شد تا در جهت بهبود فرآیندها و رویهها راهنمایی شوند.
برای شکایات مربوط به اخلاق نشر یا محتوای علمی، سردبیر از دستورالعملهای منتشر شده توسط کمیته اخلاق نشر پیروی خواهد کرد. سردبیر ممکن است در موارد دشوار یا پیچیده از هیئت تحریریه درخواست مشاوره کند. سپس سردبیر در مورد یک مسیر اقدام تصمیم میگیرد و بازخورد را به شاکی ارائه میدهد.
اگر شاکی همچنان از نحوه رسیدگی به شکایت خود ناراضی باشد، موضوع برای بررسی به تیم تحریریه و مدیریت انتشارات مجله ارجاع داده خواهد شد. در هر صورت، درخواست خود را میتوانید به آدرس ebnesinajournal yahoo.com ارسال کنید. |