| ارتباط بین یادگیری خودراهبر و موفقیت تحصیلی در دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز | 
								
								  | فائزه لرکی      ،    شهرام مولوینژاد*      ،    علیرضا مؤمنی      ،    مژده فتحی      | 
								
								  | دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، دانشکده پرستاری مامایی، مرکز تحقیقات مراقبت پرستاری در بیماریهای مزمن، اهواز، ایران | 
								
								  |  | 
                                
								  | چکیده:       (2747 مشاهده) | 
								
								  | مقدمه: یادگیری کلید ورود به جامعه دانش محور و موضوع اصلی هر نوع آموزش است. این مطالعه با هدف بررسی ارتباط بین یادگیری خودراهبر و موفقیت تحصیلی در دانشجویان پرستاری مقطع کارشناسی در دانشگاه علوم پزشکی اهواز انجام شده است. روش بررسی: این مطالعه تحلیلی مقطعی بر روی 230 نفر از دانشجویان پرستاری انجام شد. دانشجویان به روش تصادفی انتخاب شدند. ابزار گردآوری دادهها پرسشنامه یادگیری خود راهبر فیشر بود.
 یافتهها: یافتهها نشان داد که بین میزان یادگیری خود راهبر و موفقیت تحصیلی دانشجویان رابطه وجود ندارد. اما بین خود مدیریتی و موفقیت تحصیلی رابطه مثبت و معناداری وجود دارد (05/0>p).
 بحث و نتیجهگیری: یادگیری خودراهبر نمیتواند پیشبینی کننده موفقیت تحصیلی در دانشجویان پرستاری باشد.
 | 
								
								  |  | 
								
								  | واژههای کلیدی:  موفقیت تحصیلی، یادگیری خود راهبر، دانشجویان پرستاری | 
								
								  |  | 
								
								  | متن کامل  [PDF 582 kb] 
                                    
                                     
                                     
                                    
									  
                                       (1163 دریافت) | 
								
								  | نوع مطالعه:  تحقیقی | دریافت: 1398/12/6 | ویرایش نهایی: 1401/12/2 | پذیرش: 1399/10/20 | انتشار: 1399/12/12
 | 
                                
                                  
                                    |  | 
								
								  |  | 
								
								  |  | 
								
								  |  | 
								
								  | ارسال نظر درباره این مقاله | 
                                
                                |  | 
								
								  |  |