[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
اخلاق در پژوهش::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
نمایه ها






     
 
..
:: دوره 23، شماره 3 - ( پاییز 1400 ) ::
جلد 23 شماره 3 صفحات 42-33 برگشت به فهرست نسخه ها
رابطه پاسخگویی و کیفیت خدمات درمانی و ارتباط آن با پرستیژ سازمانی در بیمارستان‌های دولتی
بابک رستگاری مهر ، عاطفه زاهدی ، محمد محبوبی ، معصومه اسدی ، راضیه عشافلی ، علی ابرازه
دانشگاه علوم پزشکی آبادان، آبادان، ایران ، mm59m@yahoo.com
چکیده:   (1530 مشاهده)
ینه و اهداف: ارائه خدمات با کیفیت و پاسخگویی به نیاز مراجعین در نظام سلامت کشورها، مورد تأکید سیاستگذاران است. برای باقی ماندن در عرصه رقابت، شناساندن سازمان به دیگران نیز امری ضرورری است. بنابراین، این مطالعه با هدف بررسی رابطه بین پاسخگویی و کیفیت خدمات درمانی و ارتباط آن با پرستیژ سازمانی در بیمارستان‌های دولتی شهرهای آبادان و خرمشهر در سال 1398 انجام شد.
روش بررسی: مطالعه توصیفی- تحلیلی حاضر در3 بیمارستان تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی آبادان به روش سرشماری انجام شد. گردآوری اطلاعات با پرسشنامه کیفیت خدمات درمانی از بیماران و پرسشنامه‌های پاسخگویی سریع و پرستیژ سازمانی از کارکنان بیماررستان‌ها انجام شد. تحلیل اطلاعات با استفاده از نرم افزار SPSS و به کمک آماره‌های توصیفی و آزمون آماری همبستگی پیرسون انجام شد.
یافته‌ها: میزان کیفیت خدمات درمانی در بیمارستان‌های مورد مطالعه از نظر بیماران در سطح متوسط (15.42±63.54) قرار داشت. یافته‌ها همچنین میزان پاسخگویی سریع بیمارستان‌ها را در حد خوب نشان داد (15.59±62.12) و در نهایت وضعیت پرستیژ سازمانی از نظر کارکنان بیمارستان‌ها بسیار خوب ارزیابی گردیده است (4.81±24.93). ارتباط آماری بین پرستیژ سازمانی و کیفیت خدمات و پاسخگویی مشاهده نشد.
نتیجه‌گیری: علاوه بر پاسخگویی سریع به نیازهای بیماران، ارتقاء کیفیت خدمات برای شناساندن بیمارستان و پرستیژ بیمارستانی نیز دارای اهمیت است و باید مورد توجه قرار گیرد.
واژه‌های کلیدی: کیفیت خدمات بهداشتی، پاسخگویی، سازمان و مدیریت، بیماران، بیمارستان‌ها
متن کامل [PDF 382 kb]   (598 دریافت)    
نوع مطالعه: تحقیقی |
دریافت: 1400/1/24 | پذیرش: 1400/6/9 | انتشار: 1400/7/10
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA



XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Rastegarimehr B, Zahedi A, Mahboubi M, Asadi M, Ashafeli R, Ebrazeh A. The relationship between accountability and quality of medical services and their relationship with organizational prestige in public hospitals. EBNESINA 2021; 23 (3) :33-42
URL: http://ebnesina.ajaums.ac.ir/article-1-959-fa.html

رستگاری مهر بابک، زاهدی عاطفه، محبوبی محمد، اسدی معصومه، عشافلی راضیه، ابرازه علی. رابطه پاسخگویی و کیفیت خدمات درمانی و ارتباط آن با پرستیژ سازمانی در بیمارستان‌های دولتی. ابن سينا. 1400; 23 (3) :33-42

URL: http://ebnesina.ajaums.ac.ir/article-1-959-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 23، شماره 3 - ( پاییز 1400 ) برگشت به فهرست نسخه ها
ابن سینا EBNESINA
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 38 queries by YEKTAWEB 4645