ارتباط بین یادگیری خودراهبر و موفقیت تحصیلی در دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز
|
فائزه لرکی ، شهرام مولوینژاد ، علیرضا مؤمنی ، مژده فتحی |
دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، دانشکده پرستاری مامایی، مرکز تحقیقات مراقبت پرستاری در بیماریهای مزمن، اهواز، ایران |
|
چکیده: (1663 مشاهده) |
مقدمه: یادگیری کلید ورود به جامعه دانش محور و موضوع اصلی هر نوع آموزش است. این مطالعه با هدف بررسی ارتباط بین یادگیری خودراهبر و موفقیت تحصیلی در دانشجویان پرستاری مقطع کارشناسی در دانشگاه علوم پزشکی اهواز انجام شده است.
روش بررسی: این مطالعه تحلیلی مقطعی بر روی 230 نفر از دانشجویان پرستاری انجام شد. دانشجویان به روش تصادفی انتخاب شدند. ابزار گردآوری دادهها پرسشنامه یادگیری خود راهبر فیشر بود.
یافتهها: یافتهها نشان داد که بین میزان یادگیری خود راهبر و موفقیت تحصیلی دانشجویان رابطه وجود ندارد. اما بین خود مدیریتی و موفقیت تحصیلی رابطه مثبت و معناداری وجود دارد (05/0>p).
بحث و نتیجهگیری: یادگیری خودراهبر نمیتواند پیشبینی کننده موفقیت تحصیلی در دانشجویان پرستاری باشد. |
|
واژههای کلیدی: موفقیت تحصیلی، یادگیری خود راهبر، دانشجویان پرستاری |
|
متن کامل [PDF 582 kb]
(844 دریافت)
|
نوع مطالعه: تحقیقی |
دریافت: 1398/12/6 | پذیرش: 1399/10/20 | انتشار: 1399/12/12
|
|
|
|
|
ارسال نظر درباره این مقاله |
|
|