[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
اخلاق در پژوهش::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
نمایه ها







     
 
..
:: دوره 22، شماره 4 - ( زمستان 1399 ) ::
جلد 22 شماره 4 صفحات 88-85 برگشت به فهرست نسخه ها
ارتباط بین یادگیری خودراهبر و موفقیت تحصیلی در دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز
فائزه لرکی ، شهرام مولوی‌نژاد ، علیرضا مؤمنی ، مژده فتحی
دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، دانشکده پرستاری مامایی، مرکز تحقیقات مراقبت پرستاری در بیماریهای مزمن، اهواز، ایران
چکیده:   (1663 مشاهده)
مقدمه: یادگیری کلید ورود به جامعه دانش محور و موضوع اصلی هر نوع آموزش است. این مطالعه با هدف بررسی ارتباط بین یادگیری خودراهبر و موفقیت تحصیلی در دانشجویان پرستاری مقطع کارشناسی در دانشگاه علوم پزشکی اهواز انجام شده است.
روش بررسی: این مطالعه تحلیلی مقطعی بر روی 230 نفر از دانشجویان پرستاری انجام شد. دانشجویان به روش تصادفی انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده‌ها پرسشنامه یادگیری خود راهبر فیشر بود.
یافته‌ها: یافته‌ها نشان داد که بین میزان یادگیری خود راهبر و موفقیت تحصیلی دانشجویان رابطه وجود ندارد. اما بین خود مدیریتی و موفقیت تحصیلی رابطه مثبت و معناداری وجود دارد (05/0>p).
بحث و نتیجه‌گیری: یادگیری خودراهبر نمی‌تواند پیش‌بینی کننده موفقیت تحصیلی در دانشجویان پرستاری باشد.
واژه‌های کلیدی: موفقیت تحصیلی، یادگیری خود راهبر، دانشجویان پرستاری
متن کامل [PDF 582 kb]   (844 دریافت)    
نوع مطالعه: تحقیقی |
دریافت: 1398/12/6 | پذیرش: 1399/10/20 | انتشار: 1399/12/12
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA



XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Larki F, Molavynejad S, Momeni A, Fathi M. The relationship between self-directed learning and academic success in nursing students of Ahvaz Jondishapur University of Medical Sciences. EBNESINA 2020; 22 (4) :85-88
URL: http://ebnesina.ajaums.ac.ir/article-1-852-fa.html

لرکی فائزه، مولوی‌نژاد شهرام، مؤمنی علیرضا، فتحی مژده. ارتباط بین یادگیری خودراهبر و موفقیت تحصیلی در دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز. ابن سينا. 1399; 22 (4) :85-88

URL: http://ebnesina.ajaums.ac.ir/article-1-852-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 22، شماره 4 - ( زمستان 1399 ) برگشت به فهرست نسخه ها
ابن سینا EBNESINA
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 38 queries by YEKTAWEB 4660